Min resa till Barcelona

I juni åkte jag på min första resa till Barcelona (jag skriver första då jag planerar att åka tillbaka dit och njuta av denna vackra stad). Vi kombinerade vår semester med ett bröllop och ex antal familjemedlemmar. Patrics bror och hans nuvarande fru gifte sig innan vi boardade planet som tog oss till Barcelona. Så vi packade ihop hela familjen, hennes föräldrar samt 2 stycken vittnen/barndomskompisar till Joacim och drog till "varmare" väder.
Vi valde att hyra ett stort hus så att alla kunde bo ihop och vi hade tillgång till pool vid huset samt stranden någon kilometer bort. 
Jag och Patric valde att ligga vid poolen och bara chilla medan de andra gärna trippade ner till stranden för öl och bad. 
 
Jag tänkte nedan lista lite plus och minus med resan:
 
+ vackert hus och område
+ vi fick hela nedervåningen för oss själva och kunde lätt gå undan när det verkligen kändes att vi bodde ihop med 8 personer till. 
+ Vi hade världens grymmaste trädgård med bar, ljudanläggning, pizzaugn och grill. 
- Att bo ihop med så många människor 
- Det blev för mycket alkohol för de flesta av de vi bodde ihop med
- Vägen till huset bestod av låååååånga backar 
 
Vi tog också en heldag inne i Barcelona där vi utforskade staden och deras helt fantastiska mat. Jag, Patric, hans bror och pappa valde att åka turistbussen runt i staden och vi fick då väldigt mycket information om byggnader, turistfällor och vilka konstnärer/arkitekter som influerat staden. Bussen tog oss också upp till deras så kallade "OS-by" som byggdes när Barcelona var värd för OS. Vi avslutade dagen med lite tapas och tog pendeltåget till "förorten" som vi bodde i. 
 
Resten av resan bestod av alkhol för merparten av sällskapet (jag körde vatten), sol, mat och min bok som jag lusläste så fort jag fick chansen. När dagen kom för hemresan var både jag och Patric lättade att äntligen få åka hem och vara ifred haha. Det är verkligen konstigt hur van man kan bli vid att bara vara två. Jag som vuxit upp i en stor familj med folk runt omkring mig hela tiden gick fort som attan till vårt rum för att pusta ut. sidospår.. 
 
Vi var iallafall överens om att Barcelona var en fantastisk stad men nästa gång kommer vi nog vilja utforska den lite mer och gärna på egen hand. Så det lär bli en lång-weekend dit när vi får chansen. Men då blir det utan familj och vänner.
 
 
Det blev en selfie under första middagen i huset. Vi tvingades att ta på oss våra finkläder igen för att ha en "bröllopsmiddag" för brudparet. 
 
 
 
 
Så häftig bild! Att killen vågade cykla mitt i gatan i Barcelona med en stor buss bakom sig är helt otroligt. I göteborg har vi egna "spår" för cyklarna och här gjorde dom precis som de ville. 
 
 
 
 
 
 
Det kommer ett inlägg om min resa till Kroatien också! Stay tuned.. 
//M. 
 
Sommar | |
Upp