Helgens bravader

Vilken härlig måndag vi har! Det regnar för en gång skull inte i Göteborg (wow, jag vet.. ut i "solen" allihopa!!) och spårvagnarna gick som de skulle... Helt otroligt för att vara måndag haha. Jag startade dagen med en Workshop i skolan. Vi hade lite lekar, diskussioner och rollspel, inte riktigt min grej men jag antar att det kanske hade någon underliggande lärdom för oss. 
 
Helgen var fullproppad (av alkohol för min kära sambo) men jag valde att bara ta det lugnt och ta hand om mig själv, plugget finns ju alltid kvar till en annan dag! Patric var uppe på Tjörn med sina kompisar och festade, jag låg hemma i soffan och kollade på tv haha. När han äntligen dök upp hemma igår så stank han sprit och dök ner med huvudet i en påse chips och mumlade: donken.. jag vill ha donken.. Jösses säger jag bara haha! Han fick sina hamburgare och chili cheese och sedan var det gladare miner :-) 
 
Imorgon.. då är jag "ledig" haha. Vi har inget schemalagt så jag tänkte läsa inför onsdag då vi har föreläsning och projektarbete. Jag har till och med varit så duktig idag att jag har planerat allt jag behöver läsa tills våra examinationer börjar, vilket inte var så mycket som jag trodde! Det är alltid skönt att skriva ner exakt vad som måste läsas eller göras. Frågar någon mig om just tips för att organisera eller plugga mer effektivt så säger jag alltid: Men vad har du att göra just denna veckan? Har du skrivit ned vad det är som måste läsas och vad som är eventuellt extra? Inte? okej, börja där! 
 
Jag tänkte eventuellt skriva ner tips till att överleva dina universitetskurser genom att plugga effektivt och upprepande --> Kommer snart!! 
 
//M. 
Vardag | |
Upp