Varför får man alltid skäll av tandläkaren?

Hej! 
Ni kan säkert gissa vart jag har varit med tanke på rubriken på detta inlägg.. Japp! Hos tandläkaren, eller rättaresagt tandhygienisten. Man får verkligen skäll oavsett vad man gör haha. När jag låg där i stolen undrade jag om det är samma sak för dem? Får de också föreläsningar om tandtrådens betydelse för infektionerna i tandköttet osv.? Det är något av det äckligaste jag vet, att gå till tandläkaren för undersökningar eller lagningar. Blah. 
 
En sak jag tyckte var väldigt bra ute på min VFU var att tandläkaren kommer ut en gång om året till skolorna och föreläser för dem om vad socker kan göra med deras tänder. De får också bananlack av dem där. De berättade för mig att det är ca 20 % av alla barn i den stadsdelen som faktiskt kommer till tiderna hos tandläkaren, så det är ett sätt för dem att nå ut till barnen om deras tandhälsa. Helt fantastiskt enligt mig! Jag avskydde tandläkaren när jag var liten (det gör jag fortfarande) och det värsta var att behöva bli frånvarande från lektionerna, det hade varit guldvärt om de kom ut till alla skolor för att lägga på lack. 
 
Annars har denna dagen varit ganska vardaglig och stressig. Vi träffades imorse för att göra vår presentation till vår muntliga föreläsning om vår learning study och sedan gick vi ut för att käka lunch innan vi skulle presentera det för vår klass. Alla hade väldigt värdefulla saker att berätta och observationer som de hade gjort. Självklart blev vi mest glada för fikan som våra lärare bjöd på haha. Smart att dricka kaffe innan tandläkaren.. mhm.. 
Så nu ikväll blir det bara mer plugg, jag har inlämningar imorgon samt en salstenta. Så jag är LITE stressad för tillfället! 
 
 
Vardag | |
Upp