HBO vs VIAPLAY?

Ska vi ha HBO eller VIAPLAY?? 
 
Jag testade HBO nu en månad gratis, mest för att de hade Game of thrones och True Blood. Jag har alltid tyckt att utbudet på bra serier inte riktigt finns hos VIAPLAY. En sak jag däremot verkligen gillar med VIAPLAY är deras "store" där man kan hyra eller köpa filmer som de inte har tillgängliga gratis på sin streaming-tjänst. Jag kunde bland annat hyra beck eller wallander-filmer som jag ville se. Lite nostalgi-känsla att man hyr en film ändå haha. 
 
HBO: 
Det här tycker jag är bra: 
Deras utbud och att de har rättigheter till hela serier och säsonger. 
Att jag kan ha min undertext på engelska istället för svenska eller ingen text alls. 
Att de varje måndag lägger ut en översikt på vilka avsnitt som de släpper under veckan samt vilken dag de kommer släppa dem. 
 
Det här tycker jag är mindre bra: 
Jag trodde att de skulle ha FLER serier. 
Jag förstår inte riktigt hur man lägger till favoritserier i sin lista. 
 
Pris: 99kr/månaden. 
 
VIAPLAY:
Det här tycker jag är bra:
Deras "store" där man hyr filmer. 
Jag kan stjärnmarkera serier eller filmer som jag tycker om/vill se. 
De har vääääldigt mycket filmer och serier. 
De har tillgång till de svenska serierna som går på tv. 
 
Det här tycker jag är mindre bra: 
Det är fruktansvärt dyrt. 
Jag kan inte ha engelska som undertext. 
De har inte hela serier/säsonger alltid. 
De plockar bort filmer/serier väldigt fort. 
 
Pris: 108kr/månaden. 
 
Båda tjänsterna stödjer google cromecast, har bra appar och en fungerande kundtjänst. 
 
Hmmm... What to do?? 
 
Vardag | |
Upp