Helgens bravader

Hej på er! Äntligen en ny vecka! Förra veckan kändes som att den var 3 veckor lång (ett torrt intern skämt bland klasskamraterna). Denna dagen började med en fika tillsammans med en vän som jag inte har träffat på ganska länge :) Vi satt på mitt favorit-espresso house och snackade i någon timme innan hon var tvungen att dra hem för ett möte och jag trippade bort till universitetet :) 
 
I fredags var vi hos pappa på middag och firade fars dag i förväg! Han och hans sambo var hos hennes föräldrar igår och åt mat så det var därför vi fick ta hans firande i fredags :) I lördags dömde Patric brottning i Mölndal och jag var hemma och grejade. Det slutade med att jag hamnade i soffan tillsammans med en ny bok och var helt inne i den när han kom hem... "Dracula" läser jag för tillfället! Lite läskig... men grymt bra! 
Igår var vi hemma hos Patrics föräldrar och firade fars dag. Vi lagade en himmelskt god köttgryta med sallad till förrätt och varma bär till efterrätt. När grytan kokade passade jag på att plugga lite samt planera veckans uppslag i min bullet journal. Jag tänkte visa några uppslag ur den under veckan som är jag nöjd med :-)
 
 
Jag sitter just nu och planerar veckans mat! Jag ska bland annat testa att göra en vegetarisk pasta på onsdag och blir den bra kommer jag att dela med mig av receptet samt sidan som jag har hittat den på! Hade det inte varit för Michaelas glutenallergi så hade jag lagat den igår redan :-) Glutenfri pasta är inte en höjdare enligt mig... 
 
Det är bäst att jag fortsätter! Jag har en del att göra innan jag ska åka bort till Patrics jobb :) 
 
//M. 
Vardag | |
Upp