Den här dagen kan ta sig någonstans

Hej!
Idag har vi examinationer. Det är tyvärr så att vi inte haft tid eller ork att förbereda inför arterna på eftermiddagen så jag och min klasskompis funderar på att strunta i att gå dit. Men innan vi kan ta det beslutet har vi några timmar åt att plugga, känns det fortfarande inte bra så kommer jag att skita i det :) Det är såna här tillfällen som man måste avväga vad som är värt och inte värt. 
 
Mina anledningar till att inte gå dit:
* Jag har två stora prov denna veckan, ett misslyckande idag kommer få mig ur balans och jag kommer inte kunna fokusera på det andra som måste göras.
* Jag anser inte att vi har fått tillräckligt med undervisning för att kunna genomföra examinationen utan att misslyckas. 
* Den examinationen vi har på förmiddagen är minst lika ovärt men där har vi iallafall fått undervising, om än otillräcklig. 
 
Ni ser hur jag försöker övertala mig själv? Jag tänkte lägga in dessa argumenten till min klasskompis med. Jag hade annars tvingat honom till provet men jag känner nu hur han måste ha känt det senaste, det är inte roligt längre... 
Vardag | |
Upp