Veckans planer och gårdagen

Igår var det måndag igen... Det märktes verkligen när vi satt med vårt projektarbete (eller seminarium som lärarna kallar det för). Ingen kunde verkligen koncentrera sig. Men vi tog oss igenom! WUHU! 
 
Därefter satte jag mig och pluggade lite medan jag vänta på Jesper. Vi drog iväg på en fika då vi båda hade cravings efter kaffe. Jag och Patric skulle sluta äta fika, chips osv. men vi har inte satt upp några regler än så jag tog mig friheten att köpa en muffins igår på Espresso House, så värt! 
Vi drog hem till mig sedan och satte oss för att plugga lite grann innan jag skulle börja med maten :) Jag lagade världens godaste bolognese till middag och maten tog slut haha. Tur att jag hann plocka undan till matlådor.. jösses vad grabbarna åt! 
 
Den här veckan blir ganska lugn också. Jag har en massa att plugga på och förbereda inför nästa vecka. Vi har examinationer. En muntlig och en skriftligt. Den muntliga är jag inte nervös inför utan det är den skriftliga som jag tycker är lite småjobbig. Jag har inte haft flyt när det gäller mitt skrivande det sista. *Peppa peppa ta i trä* 
 
Idag har vi föreläsning mellan 13-16 så jag ska sitta av den tiden (skämt åsido, man tappar fokus efter 2 timmar så det blir nästan som att man sitter av 1 timmes kvarsittning eller något) och sedan ska jag åka ut till Patric och handla lite inför veckan. Vi har inte bestämt vad vi ska äta i helgen men det borde vi lista ut under dagen och det kan jag luska på när jag har tappat mitt fokus på föreläsningen. Jag hoppas nästan att vi slutar tidigare men ändå inte (mer tid att sitta av och utan saker att göra)... Imorgon har vi föreläsning också, samma tid. Sen en workshop på torsdag tror jag. Det börjar närma sig slutet på denna kursen (vilket är helt sjukt) och det är dags att börja nästa. Jag hade tur som bara behövde beställa en enda bok :-D 
 
Jag måste också fundera ut vilka blogginlägg som jag ska göra denna veckan. Det börjar bli kallt så min chans att testa Glacial-flaskan med soppa börjar närma sig. Jag tänkte iallafall lägga ut Del 1 av mina studietips, det blir kul!! Jag har jobbat många år och många timmar på att hitta en metod som JAG tycker är mest effektiv. Sedan beror det alltid på hur man är som person och hur man lär sig bäst. Jag kanske kan dela upp det i kategorier och olika inlägg.. Hmm... tål att tänkas på! 
 
//M. 
Vardag | |
Upp