Helgens planer

Trevlig lördag allesammans! 
Jag sov sjukt länge inatt, ca 12 timmar. Mitt huvud var helt slut efter denna veckan och det känns fortfarande :) Jag står just nu och lagar en kalops. Första långkoket på den nya spisen! Hitills så tycker jag ändå att det funkar bra men jag gillade min gamla spis, jag visste vart jag skulle sätta temperaturen. Men det lär jag mig ganska fort tror jag :) 
 
Denna helgen är ganska slapp. Patric är iväg och dömmer i Kungsbacka och jag pluggar/lagar mat hemma + tvättar haha. Jag springer emellan badrummet, köket och vardagsrummet som en duracellkanin :-P Imorgon kommer min mamma och styvpappa. De ska hjälpa oss att byta en grej i badrummet som gör att våra lampor blinkar när man sätter på dem. Vi ska också äta middag tillsammans! Patric får laga en vegetarisk lasagne tänkte jag :) 
Jag fick ett sms från en kompis som frågade om han kunde boka vår soffa på måndag då hans tjej inte är hemma och han hade ingen lust att vara själv :) Well of course! Så vi får lite besök på måndag också :) 
 
Tanken var att jag skulle skriva mina tankar angående en Glacial-flaska som jag har använt i en vecka nu men jag känner att jag vill testa att ha varma vätskor i den också och inte bara kalla. Så den "recensionen" kommer så småningom :) (hur stavas det ordet egentligen? eller är det två ord?) 
 
Oh well, jag ska gå och röra i min gryta nu och sedan ta tvätten! Jag kikar in senare eventuellt med en liten bild på hur JAG lagar min kalops, den är allt lite otraditionell :) 
 
//M. 
Vardag | |
Upp