Besök på VFU-skola <3

Igår var jag på besök hos min underbara klass på min VFU-skola. Mycket hade hänt på så kort tid... Jösses haha. Men klassen var oförfalskat underbara och vetgiriga, precis som jag minns dom från min praktik. 
Jag får alltid frågor om vad VFU är för något när jag nämner det för någon som inte är involverad i min skolgång. Det är alltså en förkortning på "verksamhetsförlagd utbildning" och är min version av praktik. På lärarprogrammet (Göteborgs universitet) så får vi 20 veckor VFU sammanlagt, vilket inte är jättemycket. Men de här veckorna som vi är ute är något av det roligaste vi har under utbildningen och något av det viktigaste. Det är där vi kopplar ihop vår teori som vi läser på universitetet med verkligheten och riktiga elever. 
Min handledare är guldvärd som vanligt och jag ska tillbaka dit nästa vecka och stanna lite längre! 
 
Idag och imorgon är läsdagar för mig, alltså dagar då det är planerat att vi ska läsa litteratur för kommande föreläsningar och seminarium. Jag har en hel hög med artiklar som jag måste läsa + en hel bok haha. Men det ska nog gå vägen. Jag är en snabb läsare :) Det slog mig precis att jag inte har hunnit skriva mitt inlägg om studietips. Jag ska försöka ta tag i det nästa vecka tänkte jag. 
 
 
Rent emotionellt så mår jag inte jättebra just nu för tillfället. Det är väldigt mycket upp och ner. Jag tampas med en depression och med min personlighet dagligen nu och det brukar inte vara så. Det gör mig tröttare än vanligt men jag har svårt att sova. Och med min personlighet så pratar jag om att jag kör tills jag känner att väggen slår mig i ansiktet och då pushar jag lite till tills jag hamnar i soffan i fosterställning och inte kan resa mig upp. Kanske inte världens bästa grej så jag försöker hela tiden att stoppa mig själv, men det tar emot. Jag vill ogärna "ge upp" trots att det är för mitt bästa :) Men jag har lovat mig själv att jag ska försöka och att jag ska kämpa för det varje dag! Så nu lägger jag ifrån mig mitt plugg, slutar tänka på vad som ska hända under resten av veckan och all tvätt som ska vikas etc. Jag ska titta på min absoluta favoritserie och försöka sova tidigt :) Imorgon är en ny dag..!! :) 
Vardag | |
Upp