Skolbesök och helgens planer

Trevlig fredag vi har! Jag vaknade av att jag blev totalt mejlbombaderad av företag som vill att jag ska handla hos dem på Black Friday... Jag hade nog 25-30 mejl redan kl 07 imorse (Varför jag inte stängde av ljudet efter första mejlet förstår jag inte!). 
 
I onsdag och torsdags var jag ute på skolbesök! Det var allt en upplevelse jag inte kommer att glömma.. Jag fick vara i en klass 4 och jag följde klassen under 2 dagar :) Det finns inte så mycket jag kan skriva här då vi har sekretess men jag kan skriva att om jag någon gång flyttar utomlands och mina barn måste gå på en internationell skola så skulle jag välja denna :) 
 
Just nu sitter jag och försöker få tag i alla gruppmedlemmar. Jag gör en powerpoint som vi ska presentera utifrån på tisdag så jag hade gärna velat veta vad de tyckte om min idé för presentationen :) Jag ska alldeles strax sätta mig och göra restuppgifter från förra veckan tänkte jag. Jag hade ett utdrag som jag inte har hunnit läsa ännu. Sedan finns det alltid paragrafer som ska läsas och sammanfattas. 
 
Helgen är fullproppad med en massa "måsten". Ikväll ska vi först åka och köpa nya täcken och påslakan till dem, sedan blir det en tripp ut till Sävedalen där vi ska hämta lite verktyg hos Patrics morbror. Imorgon ska vi renovera tänkte vi! Patric pratade om att vi skulle hinna kakla, sätta upp lite lister, sätta fast lampsladdar i taket så att de inte hänger ner, kapa och sätta fast en metallist i hallen och skruva fast bokhyllan i väggen (jag såg att den inte var säkrad häromdagen...). Jag kommer agera lite hjälpreda under dagen antagligen. Jag är alldeles för okunnig för att kunna göra såna saker själv men jag är väldigt bra på att säga när det blir fel och snett ;-) 
På söndag kommer jag sitta och skriva på en uppgift och ta bilder till ett blogginlägg som jag tänkte göra. Fungerar datorn som den ska med bilder (jag har en autouppdatering på bilder från min iphone till min macbook air) så kommer jag att lägga upp inlägget redan under söndag kväll :) 
 
Det är bäst att jag fortsätter med mitt plugg så att jag kommer någonvart idag! 
 
 
 
//M. 
Vardag | |
Upp