Helgens aktiviteter

God förmiddag! Äntligen måndag igen, eller? :-D Jag vaknade imorse och gjorde mig i ordning för att gå på skolbesök i göteborg men jag såg när jag kom dit att jag hade tagit fel på dag så det var bara att pallra sig hem igen och krypa ner under täcket ^^ Det börjar bli riktigt kallt ute! Usch och fy... 
 
Helgen var väldigt härlig och fylld med skratt! I lördags hade jag och Patric en välförtjänst "slappar-dag", han satt och spelade poker medan jag låg i soffan och läste samt kollade på serier. Vi har inte haft tid att bara vara för oss själva på ett tag nu så det var riktigt härligt :-) Igår tog vi en sväng ner till Åsa. Det var längesedan jag var hemma också... Först stannade vi till några timmar hos min mormor och "morfar". Jag hjälpte henne att byta gardiner i köket och Patric blåste ur deras dator och installerade en skrivare på laptopen som Bernt fick i födelsedagspresent. Lagom dammig dator... jösses vad det flög damm ur den! Nästan skrämmande... den hade säkert kunnat börja brinna med den mängden skit. 
 
Efter en fika hos mormor och lite skitsnack så åkte vi allihop till min kusin som fyllt 19 år under veckan. Där bjöds det på fika, frukt och kaffe. Vi satt och pratade några timmar innan vi körde hem mormor och Bernt och styrde bilen mot thai-resturangen vid Sankt Sidfridsplan vid liseberg. De har riktigt god thaimat där så det blev en skön avslutning på en väldigt mysig helg :) Jag och Patric diskuterade politik på vägen hem och det blev ganska heta diskussioner haha! 
 
 
Det är väldigt tacksamt som värd att bjuda på fika men jag tycker nästan att det blir enklare för alla om jag bara ägnar någon timme åt att göra lite mat också (beroende på hur många som kommer) men vi gör alla precis som vi vill! (Jag hörde mammas kvittrande röst i huvudet när jag skrev det där sista) 
 
Just nu ligger jag under täcket i sängen och försöker värma mig. Det är kallt här hemma också haha. Jag får nog dra på elementen lite grann. Idag tänkte jag bara sitta här och skriva anteckningar från grammatiken och titta på serier. Jag har planerat veckans middagar och väntar på "bekräftelse" från Patric, förhoppningsvis kan vi handla allt idag så att vi slipper ta affären senare i veckan. Jag älskar att ha klart alla "måsten" i början av veckan, vi tänkte till exempel byta däcken imorgon (det ska bli minusgrader i slutet av veckan så man får allt passa på..). Jag behöver också börja planera inför nästa vecka då skolan lägger i en extra växel och blir lite körig! Men det tänkte jag nog ta och göra på antingen fredag eller söndag, helt och hållet beroende på hur jag känner :) Ha det gott! 
 
//M. 
Vardag | |
Upp